LIVET - det är inte de dagar som gått
utan de dagar man minns...

söndag 25 november 2012

Nu är det så nära.
Eller nä,
nu börjar snart den
härliga riktiga väntan.

Advent är i antågande,
och det är en av de bästa
tider på året.
Jag gillar väntan, längtan
och förberedandet,
mer än själva det vi förbereder till.

Igår införskaffades lite ting
som ska lysa upp i detta mörker
och samtidigt passade vi på att stödja
de som bättre behvöver än vi.

Märkligt var dock,
att så många,

inklusiva oss själva,
valde att shoppa loss
denna uttalade köpfria dag.

Det slog mej igår att
många människor handlar
som om det vore deras
sista stund på jorden.
Där är inte jag riktigt.
Jag har MÅNGA köpfria dagar
på årets övriga tid,
men känslan från igår var att
jag i det fallet var extremt unik.

Kanske vore det rätt i tiden
att åter ta upp min gamla filosofi,
som jag en gång levde efter,
minst en köpfri dag i veckan.
Och fundera på var jag väljer att handla.

Det hänger liksom ihop med min andra filosofi,
kan jag hjälpa någon annan så ska jag.

Igår uppfyllde jag flera av mina filosofier,
och då kommer min känsla av välmående
som en bonus.

Äntligen är väntan här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar